Tygryski
Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej
na miesiąc kwiecień (02.04. 2024 do 30.04.2024)
Grupa „TYGRSKI”
- Dzień ziemi kolorowanie kolorowanki z wykorzystaniem kredek – rozwój motoryki małej.
- Praca plastyczna „Pszczółka Maja”- kolorowanie farbami.
- „Wesołe wygibasy” – zabawy gimnastyczne na świeżym powietrzu.
- „Rowerowy rajd” – zabawy na miasteczku ruchu, z wykorzystaniem rowerków i jeździków – rozwój motoryki dużej.
- Zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem gumowej piłki – udoskonalenie elementu rzutu, wykopy piłki, podrzuty.
- Dzień marchewki (4 kwietnia) – praca plastyczna marchewka, rozmowa na temat właściwego odżywiania się.
- Spacer edukacyjny – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, obserwacja budzących się do życia roślin i zwierząt, nasłuchiwanie śpiewu ptaków.
- Międzynarodowy Dzień Książki – zaproszeni rodzice czytają dzieciom ulubione historie.
- Zabawa logopedyczne: wąchamy wiosenne kwiatki(oddechowe), wiosenny wietrzyk (ćwiczenie mięśni policzków), żaba łapie muchę (ćwiczenie warg i języka).
- Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zrozumienie, że zabawki żłobkowe nie stanowią własności dziecka, że dbamy o nie i się nimi dzielimy.
- Zabawa ruchowa z elementami czworakowania „Pieski” – naśladowanie chodzących piesków.
- Proste zabawy kołowe „Balonik", „Kółko graniaste", „Mam chusteczkę", „Mało nas”.
- Relaksacja przy muzyce klasycznej wykorzystanie chustek, wstążek, bibuły.
- Zabawy z chustą animacyjną – karuzela, pod chustą, na chuście.
- Rozwijanie wrażliwości słuchowej - rozróżnianie dźwięków: zwierzęta, pojazdy, instrumenty, zjawiska pogodowe.
- „Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej.
- „Wiosenny spacerek” – Ścieżka sensoryczna z wykorzystaniem dżdżownicy sensorycznej krążków i jeżyków.
- Gra na bębenku do piosenki „Bardzo ładnie sobie gram” – umuzykalnianie.
- Czytanie bajki „Koszyczek ogrodniczki”- poznanie nazwy warzyw, rozmowa o wpływie owoców i warzyw na organizm, propagowanie zdrowego stylu odżywiania, Program Kubusiowi Przyjaciele Natury.
- Zapoznanie dzieci z pojęciem emocji, uczuć na prostych przykładach (jestem szczęśliwy-uśmiecham się, jest mi smutno-płaczę, jestem zły-krzyczę).
- Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci w myśl Kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom
- Ćwiczenia oddechowe: „Małe i duże piórek podróże ”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu, wdychanie powietrza przez nos i wydychanie ustami.
- Ćwiczenia artykulacyjne: zabawa „Co mówią zwierzęta ”- Naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum, be be, mu mu).
- „Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę.
- Zabawa ruchowa z elementami rzutu, celowania- zabawy z piłeczkami „Kto dalej”, „Celuj uważnie, „Podaj-złap”.
- Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”, „Kle kle boćku”, „Łączka w kwiatki”, „Kwiecień plecień”.
- Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty - rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.
- „Zgadnij co to”- rozpoznawanie po dotyku przedmiotów znajdujących się w pudełku - poznawanie właściwości przedmiotu: kształtu, konsystencji, wydawanego dźwięku.
- Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze.
- Czytanie wierszyka „Do biedronki przyszedł żuk”- pogadanka na temat zwierzątek zamieszkujących wiosenna łąkę. Zapoznanie dzieci z postaciami: biedronki, pszczoły.
- Obserwacja ptaków- nasłuchiwanie i próba rozpoznawania odgłosów w parku. Wyrabianie pozytywnego stosunku do ptaków: otaczanie opieką gniazd i młodych piskląt.
- Zapoznanie z zabawą „Tu paluszek”
„ Tu paluszek, tu paluszek
teraz pokazuję brzuszek.
Tutaj rączka, a tu druga,
a tu oczko do mnie mruga.
Tutaj buźka, tu ząbeczki,
tu wpadają cukiereczki.
Tutaj nóżka i tu nóżka,
chodź zatańczysz jak kaczuszka.”