Tygryski

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej

na miesiąc kwiecień  (02.04. 2024 do 30.04.2024)

 

 

                       

Grupa  „TYGRSKI

 

  • Dzień ziemi kolorowanie kolorowanki z wykorzystaniem kredek  – rozwój motoryki małej.    

 

  • Praca plastyczna „Pszczółka Maja”- kolorowanie farbami.

 

  • „Wesołe wygibasy” – zabawy gimnastyczne na świeżym powietrzu.

 

  • „Rowerowy rajd” – zabawy na miasteczku ruchu, z wykorzystaniem rowerków i jeździków – rozwój motoryki dużej.

 

  • Zajęcia ruchowe na świeżym powietrzu z wykorzystaniem gumowej piłki – udoskonalenie elementu rzutu, wykopy piłki, podrzuty.

 

 

  • Dzień marchewki (4 kwietnia) – praca plastyczna marchewka, rozmowa na temat właściwego odżywiania się.

 

  • Spacer edukacyjny – obserwacja zmian zachodzących w przyrodzie, obserwacja budzących się do życia roślin i zwierząt, nasłuchiwanie śpiewu ptaków.

 

 

  • Międzynarodowy Dzień Książki – zaproszeni rodzice czytają dzieciom ulubione historie.

 

  • Zabawa logopedyczne: wąchamy wiosenne kwiatki(oddechowe), wiosenny wietrzyk (ćwiczenie mięśni policzków), żaba łapie muchę (ćwiczenie warg i języka).

 

  • Zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zrozumienie, że zabawki żłobkowe nie stanowią własności dziecka, że dbamy o nie i się nimi dzielimy.

 

 

  • Zabawa ruchowa z elementami czworakowania „Pieski” – naśladowanie chodzących piesków.

 

  • Proste zabawy kołowe „Balonik", „Kółko graniaste", „Mam chusteczkę", „Mało nas”.

 

  • Relaksacja przy muzyce klasycznej wykorzystanie chustek, wstążek, bibuły.

 

  • Zabawy z chustą animacyjną – karuzela, pod chustą, na chuście.

 

  • Rozwijanie wrażliwości słuchowej - rozróżnianie dźwięków: zwierzęta, pojazdy, instrumenty, zjawiska pogodowe.

 

  • „Taniec kwiatów”- dzieci tańczą do piosenek o tematyce wiosennej.

 

  • „Wiosenny spacerek” – Ścieżka sensoryczna z wykorzystaniem dżdżownicy sensorycznej krążków i jeżyków.

 

 

  • Gra na bębenku do piosenki „Bardzo ładnie sobie gram” – umuzykalnianie.

 

  • Czytanie bajki „Koszyczek ogrodniczki”- poznanie nazwy warzyw, rozmowa o wpływie owoców i warzyw na organizm, propagowanie zdrowego stylu odżywiania, Program Kubusiowi Przyjaciele Natury.

 

  • Zapoznanie dzieci z pojęciem emocji, uczuć na prostych przykładach (jestem szczęśliwy-uśmiecham się, jest mi smutno-płaczę, jestem zły-krzyczę).

 

  • Czytanie bajeczek i oglądanie ilustracji ze żłobkowej biblioteczki- opowiadanie przeczytanych bajeczek- rozwijanie mowy biernej i czynnej oraz ćwiczenie pamięci w myśl Kampanii Cała Polska Czyta Dzieciom

 

  • Ćwiczenia oddechowe: „Małe i duże piórek podróże ”- doskonalenie umiejętności prawidłowego wdechu i wydechu, wdychanie powietrza przez nos i wydychanie ustami.

 

  • Ćwiczenia artykulacyjne: zabawa „Co mówią zwierzęta ”- Naśladujemy odgłosy zwierząt (kle kle, kum kum, be be, mu mu).

 

  • „Zabawy tematyczne: zabawa w gotowanie, sklep, mechanika, itp. naśladowanie czynności pokazanych przez opiekunkę.

 

  • Zabawa ruchowa z elementami rzutu, celowania- zabawy z piłeczkami „Kto dalej”, „Celuj uważnie, „Podaj-złap”.

 

  • Słuchanie piosenek wiosennych „ Bal na łące”, „Maszeruje wiosna”, „Idzie do nas wiosna”, „Witaj wiosno”, Zielona wiosna”, „Kle kle boćku”, „Łączka w kwiatki”, „Kwiecień plecień”.

 

  • Piramidy, układanki, rzucanie do celu, obręcze, labirynty - rozwój zręczności i koordynacji ruchów, usprawnianie pracy dłoni.

 

  • „Zgadnij co to”- rozpoznawanie po dotyku przedmiotów znajdujących się w pudełku - poznawanie właściwości przedmiotu: kształtu, konsystencji, wydawanego dźwięku.

 

  • Wpajanie nawyków higienicznych i porządkowych: m. in. mycie rączek i buzi po posiłkach, skorzystaniu z toalety i po spacerze.

 

  • Czytanie wierszyka „Do biedronki przyszedł żuk”- pogadanka na temat zwierzątek zamieszkujących wiosenna łąkę. Zapoznanie dzieci z postaciami: biedronki, pszczoły.

 

  • Obserwacja ptaków- nasłuchiwanie i próba rozpoznawania odgłosów w parku. Wyrabianie pozytywnego stosunku do ptaków: otaczanie opieką gniazd i młodych piskląt.
  •  

 

  • Zapoznanie z zabawą „Tu paluszek”

 

 

„ Tu paluszek, tu paluszek

teraz pokazuję brzuszek.

Tutaj rączka, a tu druga,

a tu oczko do mnie mruga.

Tutaj buźka, tu ząbeczki,

tu wpadają cukiereczki.

Tutaj nóżka i tu nóżka,

chodź zatańczysz jak kaczuszka.”